toch vind ik dat wel altijd een grote charme van zo'n beurs...zoals ook teon JP die bakken had staan met miniseries of tpb's voor een prikkie...
heerlijk om dan zo door een bak te struinen...
Printable View
toch vind ik dat wel altijd een grote charme van zo'n beurs...zoals ook teon JP die bakken had staan met miniseries of tpb's voor een prikkie...
heerlijk om dan zo door een bak te struinen...
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Welja, maak het maar weer moeilijk. Heb je deze wijziging al doorgegeven in de Wie is Wie topic? [img]smile.gif[/img]Quote:
Originally posted by Comicfreak:
Klopt dat imagefan er was alleen heb ik toch maar besloten om mijn deze te vervangen door Comicfreak.
Even algemeen gesproken, ik heb een erg prettig gevoel aan deze beurs overgehouden. Niet omdat ik nu zo veel heb gekocht of gezien, maar omdat ik (volgens mij voor het eerst) ook echt iedereen heb gesproken die ik wilde spreken (mits aanwezig, natuurlijk; kortom, geen Romano). Niet altijd even lang als ik had gewild, maar in ieder geval even een babbel gemaakt. Desnoods door tijd te maken en even iemand uit te nodigen voor een praatje aan een tafeltje.
Ligt natuurlijk aan het moment: ik ken de meeste weeklydose.bezoekers intussen een jaartje of twee en dat praat vaak voor veel mensen een stuk makkelijker.
Uiteindelijk zal ook Dolores haar schroom overwinnen en Peter de Bruin en mij uren de oren van het hoofd kletsen! Mark my words. [img]smile.gif[/img]
nou.. nu ik..
Ik ben zondag samen met me vriendin geweest.. Me pa bracht ons met de auto en zal ons weer komen ophalen zodra we belde..
Dit was me eerste comic beurs dus ik wist niet helemaal wat ik moet verwachten.. Gelukkig zag ik onverwachts 3 collega's van mij.. Ze regelde de veiling (dat meisje (die kleine [img]biggrin.gif[/img] ) en die 2 jongens..)
Daar heb ik ff mee gepraat..
Toen ging ik maar eens kijken wat er allemaal te koop was.. Helaas lagen de prijzen best hoog en was dus al snel op zoek naar de 50/1 euro bakken.. Hier heb ik een voor zo'n 20 euro aan xmen en cable comix uit gehaald..
Ik was ook nog steeds op zoek naar de eerste 7 nummers van de nederlandse Crimson.. Deze zag ik liggen maar de verkoper vroeg er 30 euro voor.. (volgens hem worden ze als set meestal voor 50 euro verkocht... 50 euro my ass!) dit vond ik dus gewoon veelste veel.. en heb ze dus maar niet gekocht..
Later nog een stapel spiderman omnibussen voor zo'n 6 euro per stuk gekocht...
Mijn vriendin had ondertussen ook al een aardige verzameling spidergirl ( [img]smile.gif[/img] ) comics gekocht..
Was ondertussen al weer 2 uur later dus ik besloot me pa te bellen (hij moest toch nog een uur rijden dus..)
ff een patatje gegeten (heel lekker..) en toen ff bij de veiling gekeken.. Stelde nie echt veel voor en de meeste items interreseerde me helemaal niet.. (suske en wiske,kuifje,enz)
Toen nog voor de laatste keer een rondje gemaakt.. Hier heb ik later ook zeker geen spijt van want zag toen een groot aantal Crimson comics (ned en usa) voor 1 tot 2 euro per stuk staan.. Heb deze meteen gekocht en was toen ook heel blij..
Helaas voeld me portemonee nu heel leeg aan.. [img]frown.gif[/img] heb ongeveer zo'n 60 euro uitgeven.. Wat voor mij als 17 jarige scholier behoorlijk veel is [img]biggrin.gif[/img]
<font color="#cc6600" size="1">[ September 22, 2003 10:16 AM: Message edited by: cyber ]</font>
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">[img]wink.gif[/img]Quote:
Originally posted by Comicfreak:
Olav,
Comicasa (sorry hoor) vond ik wat duur voor een beurs.
niet duur, meer geld dan in de ramsj. groot verschil. ik was bijvoorbeeld op zoek naar delen van XIII en Soda en die wil ik puur voor het verhaal. Er waren stands die ze voor 2,50/3,00 hadden liggen (soms nieuw, soms 2e hands) maar ook stands die ze in nieuwstaat 1e druk voor 15,00 hadden liggen. Dat is niet duur, maar dat wil ik er niet voor betalen.
Je moet wel onthouden dat 't (op wat ouder spul na) allemaal nieuwe comics zijn. En 't is kwaliteit en kwaliteit kost geld [img]biggrin.gif[/img]
persoonlijk heb ik trouwens behoorlijk de pleuris aan van die euro bakken...die zooi staat nooit op volgorde. En dan hoeft 't van mij niet meer.
anywho...my 2 cents on this [img]smile.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">The truth, the whole truth and nothing but the truth.Quote:
Originally posted by Tom Groot:
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
Tom Groot is mijn getuige toen ik 's avonds na het bezoek aan de bioscoop over jou het volgende zei, "Dat is nou niet bepaald het doorsnee type verlegen, schuchtere stripverzamelaar. Ze babbelde zo veel, dat ik er soms niet eens tussenkwam!"
I rest my case. [img]smile.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En daarbij sluit ik me natuurlijk van harte aan. Bianca en ik hebben zaterdag ook nog even met Viola kunnen kletsen, fijn om haar erbij hebben.</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dank je wel allemaal!Quote:
En welkom op het board, natuurlijk!
Ik ging juist daarom veel babbelen [img]biggrin.gif[/img] Is ook logisch als jullie zo je best hebben gedaan om me op mijn gemak te stellen, en dat is zeker gelukt!!! En... nu kan ik voor het eerst wat praten over comics, dat kon ik eerst helemaal niet omdat niemand geinteresseerd was!
Ik heb een betere uitspraak: ik voel me meer Blinkje in wonderland [img]smile.gif[/img]
Nogmaals welkom, Blinkje! [img]smile.gif[/img] Heeft wel wat, h?, om ineens zoveel ?lotgenoten? te ontmoeten? [img]wink.gif[/img]
Pee
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Al ben je nog zo nieuw op dit board, als je nu nog ??n keer roept hoe verlegen je bent, ga ik schoppen, h?? Als jij verlegen bent, ben ik een (vul hier zelf je geestige, briljante grap in). [img]tongue.gif[/img]Quote:
Originally posted by Blink_je:
Ik word er helemaal verlegen van! [img]wink.gif[/img]
Nou ja, je hebt Jim Lee's Batman 2 al gekocht, dus dat maakt een hoop goed. Zodra je nummer 1 ook hebt (of krijgt... ahum) ga je natuurlijk wel laten weten wat je van die comics vindt. Toch?
Algemeen: nog wat hoogtepunten van Arnhem 2003.
:: Sven en ik die Tom en studievriend dumpen tijdens een rondje, waarna Tom naar Sven sms't: "Waar zijn jullie nou gebleven?"
:: Peter die sms't of ik Dolores al heb gevonden.
:: Dolores die Peter in ??n zin tot op de rauwe kern ontleedt: "Volgens mij mail jij alleen maar meisjes terug!"
:: Dolores die mij niet herkent.
:: Drie euro afdingen op True Story, Swear To God bij Comicasa; dank je!
:: Viola aan de Batman gekregen; "Als je nu je kop houdt, koop ik die Batman, okay?!"
:: Ruud van uitgeverij Arboris gespot, die me vervolgens w??r niet herkent (zat op een verjaardag van een wederzijdse vriendin nota bene naast hem).
:: Goed gesprek met Mieke zonder dat ze me levend vilt en met een tattoo-apparaat bewerkt.
:: Chris Evenhuis die over zijn werk voor The Darkness zegt, "Ik ben blij dat mijn naam niet in de credits is beland."
:: De zekerheid dat, hoe erg de wereld ook verandert, de charmantste dame op de Nederlandse beursvloer nog altijd Chrisjes eigen Sjan Weijers is.
Amen!
<font color="#cc6600" size="1">[ September 22, 2003 01:20 PM: Message edited by: Oh! ]</font>
Was een erg gezellige beurs. Hoop bekenden gezien. Een uitgebreid verslag volgt nog deze week, maar even enkele van mijn aankopen:
6 tpb's Crossgen Forge/Edge voor 25 euro
1 tpb Strangers in Paradise voor 5 euro
3 nrs. Superman Birthright voor 4 euro
Een hele zooi (stuk of 40) comics uit de bakken gegraaid, waaronder the tenth, jla, tomb raider en witchblade.
Overigens, Pee, waar was je ineens? Wij (maat van mij en ik) hadden nog staan wachten bij de bus en toen we wat drinken kochten was je ineens zonder wat te zeggen weg, terwijl we dezelfde trein zouden hebben...
Dieptepunt van de dag: De laatste pagina van de laatste New X-men waaide open op de terugweg in de trein. NNEEEEEEEEEEEE, ik loop nog 3 nummers achter. ;(
Mzzls,
Peter
Ook nog wat dingen die later weer binnen schoten:
-De goede kennis van Aart die schrok toen ik vroeg, of ze ook voor geld wilde tekenen en ik daarvan weer schrok en begon te ratelen alsof ik 6 koppen koffie had gedronken en ik best haar werk wilde inkleuren en dat ze mijn gallery maar moest bekijken want misschien dat ik heel erg zuig en toen zei, niet schrikken want ik doe blote vrouwen, man langs haar ( ook artiest..haar vriend??) ook beetje raar naar me keek en ik ook nog opeens zei (tegen Aart) , nee die tekening is te moeilijk..anders worden het flats en harde cuts..dus ik denk nu dat dat meisje en die man aan de anders kant van de tafel best weleens kunnen denken dat er echt vrouwelijke super nerds bestaan. [img]frown.gif[/img]
-Gently, die iets zegt, ik schrik en niet hoor wat hij zegt en ik spontaan mijn mini Marvel mates laat zien!! Sorry weet nog steeds niet wat je zei tegen mij alleen dat ik nog riep ben jij die ik weleens flame? ( nerves..!!)
-Olav die opeens tegen me zegt is dat je broer en opeens heel hard roept en wuift hallo broer van Dolores!!Mijn broer kennende..die keek me aan met een blik...wie is dat!! Die schrok van zoveel spontaniteit!
-Ik wel opeens een lesbo leek en maar het mooie accent van Viola/Blinkje prees..sorry, Viola ik draaf weleens door
-Ik toch heus een baard bij Dr Vreemd ontwaardde maar dat door iemand van de comicasa stand ontkent werd!! Was dat comicasa zelf?? Wie was die jongen met wie ik praatte, trouwens??
-Ik bijna een heroclix doosje openbrak!! FOEI!! dat mag niet sorry..maar ik wilde weten waar de Storm in zat..wist niet dat de doosjes geplakt waren!!
-Ik achtetaf toch nog best voor 30 euro had kunnen kopen maar daar kwam ik gisteren achter! [img]graemlins/whatever.gif[/img]
Hehe eindelijk tijd om mijn beurservaringen te delen...
De plaatselijke hangjongeren hadden vrijdagnacht uitgekozen om op de hangplek, zo'n 200 meter bij mijn slaapkamerraam vandaan, eens flink uit hun dak te gaan. Bijgestaan door de vierdubbel cd "best of HARDstyle" en het nieuwe album van Jean Paul, die op volle sterkte uit een basspeaker, met naar eigen schatting een doorsnede van ruim een halve meter, van een van hun auto's geblazen werden.
Aangezien ik mijn "gabber" periode zo'n 10 jaar geleden al achter mij heb gelaten, ik Jean Paul niet kan aanhoren, ik een drukke week achter de rug had, ik weer vroeg op moest om naar de beurs te gaan en de jongeren tot een uur of 2 de hele wijk wakker hielden, was ik niet zo blij met deze actie.
Tot 2 keer toe de politie gebeld, maar die kwam alleen even langs, gaf een waarschuwing en nog voor ze weer de hoek om waren ging het volume alweer omhoog.
Niet zo heel erg uitgeslapen stond ik zaterdag ochtend op en na een snelle douche en een nog sneller ontbijt zat ik in de auto op weg naar Arnhem. Daar aangekomen heb ik heel even voor de deur gewacht toen daar een grote groep WDozers aan kwam lopen. Met z'n achten gingen wij naar binnen, waarbij wij gebruik maakten van de kortingsbonnen die Gently en ik bij ons hadden. Ik had er zelfs 2 meegenomen en aangezien ik de 2e niet nodig had heb ik die weggegeven aan het jonge stelletje dat achter ons in de rij stond.
Eenmaal binnen stroomde wij gelijk door naar comicasa waar ik maar meteen mijn abo's afhaalde. Ik besloot de groep te verlaten voor een snel verkennings rondje. Echt snel ging dit rondje echter niet, want gelijk zag ik mijn voormalige comicdealer Martin van stripwinkel Krasser achter zijn kraampje staan. Ik wist het gesprek kort te houden (wat mij in het verleden niet altijd gelukt is) maar nog geen 10 stappen verder zag ik Tom staan met vriendin en een klein aziatisch grietje waavan ik, naar later bleek terecht, dacht dat dat best wel eens Dolores zou kunnen zijn.
Nadat ik tevergeefs alle euro bakken doorgespit had, het mij ook niet gelukt was af te dingen op de TP "Arkham Asylum" (ik wilde er niet meer als 15 euro voor geven) en na nog wat gekocht te hebben bij comicasa, schoof ik in de eethoek aan bij een stel Wdozers. Daarna deed ik nog een laatste rondje samen met Erik en Joost, kocht ik toch maar de trade van Midnight Nation bij Whoops (ik had hem al 3 keer twijfelend teruggelegd) en toen ging ik weer richting huis.
Al met al een gezellige en zeer geslaagde beurs.
Het was de 3e keer dat ik een stripbeurs bezocht en het gezegde klopt, 3x is echt scheepsrecht.
MzzL
Eddie